Musikmagasin i førerposition

Soundvenue begyndte som et undergrundsmagasin, men har i dag snuppet en førerposition på musikmagasinmarkedet.

Musikmagasinet Soundvenue blev ikke spået den længste levetid, da det for 25 numre siden blev etableret af tre idealister, der maste sig sammen om ét skrivebord. I dag udkommer magasin nummer 25 og Soundvenue har snuppet en førerposition på musikmagasinmarkedet, hvor andre spillere som Wild, Zoo og Blender i løbet af de seneste årtier er bukket under på de danske kioskhylder.

Soundvenue har overlevet uden porto- eller anden offentlig støtte, men haft succes med en strategi om at skabe oplevelser på alle platforme: via magasin, website, mobiltjeneste og events som koncertarrangementer.

»Vores brugere stiller store krav til os. Facebook-generationen vil have konstante oplevelser og opdateringer på alle planer, og det giver vi dem. Det er et naturligt mål for os at spille en rolle i alle facetter af musikkulturen i Danmark«, forklarer Soundvenues chefredaktør Nicolai Torp.

Events som den landsdækkende Soundvenue Tour, festivitas under Copenhagen Fashion Week, videoreportager på Soundvenue.com og den digitale Soundvenue Sampler, der følger med hvert Soundvenue Magazine, er nogle af de tiltag, som har hjulpet Soundvenue til succes.

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også