Læserne strømmer til Ekko

Filmmagasinet Ekko oplever den største læsertilgang i bladets otteårige historie efter en ny aftale med filmorganisationen FAF.
MediaWatch

Filmmagasinet Ekko oplever den største læsertilgang i bladets otteårige historie efter en ny aftale med filmorganisationen FAF.

Over tusind abonnenter har Ekko fået, efter der er indgået aftale om, at organisationens medlemmer får de næste seks blade ind ad brevsprækken.

FAF kæmper for at give de bedst mulige arbejdsbetingelser til sine medlemmer, som består af freelancere og ansatte i produktion af film, tv og computerspil — f.eks. klippere, lydmænd og filmfotografer.

Ekkos chefredaktør Claus Christensen mener, at det har stor betydning at få netop den type læsere i folden:

"Det er en kongstanke, at Ekko skal være debatskabende i filmbranchen. Derfor er aftalen med den store brancheforening FAF, som vi længe har bejlet til, et afgørende skridt."

"Nu er vi et blad for hele filmbranchen, og de tusind nye, højt kvalificerede læsere vil uden tvivl sætte deres præg på magasinet," siger Claus Christensen, der samtidig håber, at Ekko med øget fokus på internationale filmtendenser kan inspirere det danske filmmiljø.

Foruden FAF har faggrupperne Danske Filminstruktører og Producentforeningen tidligere indgået kollektive abonnementer på filmmagasinet, der har et gennemsnitsoplag på 13.000.

Ekko har desuden en særaftale med Dansklærerforeningen, som betyder, at ét nummer om året distribueres til alle deres medlemmer.

Claus Christensen kan samtidig melde om 20 procents fremgang blandt de almindelige abonnenter på det seneste år, og det nye Ekko, der i starten af året blev til ved en fusion af Filmmagasinet Mifune og det hidtidige Ekko, kan altså glæde sig over en kraftig fremgang af faste læsere. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også