En af Helses helt nye konkurrenter, Dagens Puls, følger en anden strategi, men prisfald på annoncer gør ondt begge steder
Direktøren for et andet medie i sundhedskategorien, Dagens Puls, Nina Vedel-Petersen peger på, at Helse og Dagens Puls har anlagt forskellige strategier.
Helse har satset på stort oplag, mens Dagens Puls har vægtet det højere at henvende sig med et mere præcist redaktionelt koncept til en lidt yngre målgruppe.
Hun mener dog, at der godt kunne være plads til begge blade, der høj grad møder læserne samme steder.
"Vi har dog den seneste tid erfaret, hvordan Helse solgte annoncer til meget lave priser, og det er skidt for os. Omvendt er det klart, at jo færre gratismedier med sundhed som fokus, jo mindre konkurrence for os," siger hun.
Nina Vedel-Petersen er ejer og direktør på Dagens Puls, der kom til i 2006. Desuden ejer hun sammen med Sally Dorset Fokusmagasinet, der er et kvartalsmagasin, som hver gang fokuserer på en af de store folkesygdomme - senest diabetes og her til september gigt og ledsygdomme.