Et blad for hr. og fru Danmark

Henrik Qvortrup, chefredaktør for Se og hør, er ligeglad med åndselitens kritik af hans kulørte ugeblad, der genererer 75 mio. kr. i årlig omsætning.
MediaWatch

Henrik Qvortrup, chefredaktør for Se og hør, er ligeglad med åndselitens kritik af hans kulørte ugeblad, der genererer 75 mio. kr. i årlig omsætning.

Det siger han i et interview med Ekstra Bladet, der stiller skarpt på den tidligere spindoktor der lever af at levere sladder om kendte og mindre kendte hver uge og dagligt på nettet.

"(..) det er stof, der genererer 75 millioner kroner i omsætning hvert år. Det kan godt være, åndseliten kalder mig for noget, katten har slæbt ind, men for mig handler det om at lave et blad, som hr. og fru Danmark gider læse. Det nytter ikke blot at plastre forsiden til med blod og helvede. Det vil være uetisk, og så vil læserne stå af. Jeg skal finde balancen," siger Henrik Qvortrup til Ekstra Bladet.

Som eksempler på historier der er gået over grænsen, nævner Qvortrup dusøren til den der kunne finde den 15-årige pige S-politikeren Jeppe Kofod havde været i seng med, en forkert historie om Thomas Eje og forsiden af Se og hør med billeder fra lig på en strand efter tsunamien.

Som MediaWatch for nylig kunne fortælle har Se og hør opgraderet med en net-redaktion på syv personer, hvilket andre medier fik at mærke, da Se og hør breakede historien om at Nordisk Film var den sandsynlige vinder af TV 2's udbud om produktionen af Go'morgen og Go'aften Danmark.

 

Netop andre mediers flittige brug af Se og hørs historier, ligger til grund for beslutningen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også