Mad & Helse lukker
Månedsmagasinet Mad & Helse, der har været at finde blandt de glittede magasiner på kioskernes hylder i halvandet år, er lukket med øjeblikkelig virkning og juninummeret bliver det sidste, der ser dagens lys.
Det oplyser bladets hidtidige chefredaktør, Frede Damgaard.
Nyheden kan næppe formodes at komme på tværs af Bonnier Publications A/S, der for nylig meddelte, at man er på vej med et nyt magasin, Sund Nu. Det nye blad har modne kvinder som målgruppe. Sund Nu skal have bredt fokus på sundhed og redaktionen planlægger bl.a. at skrive om kost, motion, psykologi og rejser.
Danske Mad & Helse var indholdsmæssigt en tvilling til det norske livsstilsmagasin Mat & Helse og lukningen af den danske udgave skyldes, at norske Mat & Helse er blevet solgt til medieselskabet Tun Media i Oslo.
Her oplyser direktør for koncern- og forretningsudvikling Leif Thoring, at koncernen i forvejen udgiver flere livsstilsmagasiner og at opkøbet derfor har ligget lige for. - Det er et satsningsområde, siger Leif Thoring til Media Watch. Tun Media er imidlertid ikke interesseret i at udgive danske Mad & Helse.
Norske Mat & Helse har et oplag på ca. 10.000 og danske abonnenter vil resten af året modtage det norske månedsmagasin, der som en del af sit koncept giver læserne indsigt i, hvilke muligheder der findes for alternative sundhedsvalg.
I Magasins velassorterede bladkiosk på Kongens Nytorv i København oplyser salgsassistent, Randi Winther, at danske Mad & Helse solgte udmærket.
"Det er et blad folk synes er OK, fordi der er så meget fokus på sundhed," siger hun.
Chefredaktør for Bonniers nye satsning, Sund Nu, hedder Antje Gerd Poulsen.