Specialmedier høster flere annoncekroner
Annonceomsætningen for fagblade, tidsskrifter og specialmedier voksede i første kvartal af 2008 med seks procent.
MediaWatch
Annonceomsætningen for fagblade, tidsskrifter og specialmedier voksede i første kvartal af 2008 med seks procent.
Det viser Dansk Fagpresses annoncebarometer, der bygger på indberetninger fra 33 ud af 34 blade. Dermed er den rapporterede vækst fastholdt på stabilt højt niveau og er den samme som væksten i indekstallet fra sidste år.
Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening (DRRB) opgør i deres medieindeks første kvartal af 2008 til indeks 96 for fagblade. Det understreger, at den bureauformidlede omsætning kun er en mindre del af den reelle og primært fanger de større specialmedier.
Ekstra godt er det gået for "Bygge- og anlæg", der generelt er vokset til indeks 165, mens indekset for "Landbrug, gartneri og skovbrug" er opgjort til 136. |NP|
Det viser Dansk Fagpresses annoncebarometer, der bygger på indberetninger fra 33 ud af 34 blade. Dermed er den rapporterede vækst fastholdt på stabilt højt niveau og er den samme som væksten i indekstallet fra sidste år.
Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening (DRRB) opgør i deres medieindeks første kvartal af 2008 til indeks 96 for fagblade. Det understreger, at den bureauformidlede omsætning kun er en mindre del af den reelle og primært fanger de større specialmedier.
Ekstra godt er det gået for "Bygge- og anlæg", der generelt er vokset til indeks 165, mens indekset for "Landbrug, gartneri og skovbrug" er opgjort til 136. |NP|