MediaWatch

Chili Group har succes med nyt magasin

Gratismagasinet Mor er faldet i målgruppens smag. Første oplag på 30.000 var næsten væk efter fire dage.

Gratismagasinet Mor er faldet i målgruppens smag. Første oplag på 30.000 var næsten væk efter fire dage.

Magasinet distribueres i alle BabySam butikker landet over og kom for første gang i butikkerne i april, skriver Markedsføring.

Også annoncører og bureauer har ifølge Salgs- og marketingdirektør fra Chili Group, Tom Petersen, taget godt imod magasinet.

"Vi er således blevet bekræftet i, at vi har ramt et hul i markedet," siger han.

Der er overvejelser om at øge sidetallet, men det kræver at der er basis for at øge oplaget, hvis økonomien skal hænge sammen. Chili Group udgiver i forvejen ti andre magasiner, herunder Danmarks største gratisblad målrettet kvinder, Kiwi, med et oplag på 200.000 samt mandebladet Mand, der udgives i 100.000 eksemplarer.

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen: Vi vil gå et skridt længere end EU kræver

Kulturminister Joy Mogensen (S) fortæller, hun vil give danske medier mulighed for kollektive forhandlinger med techkoncerner om betaling for indhold i podcasten Indslag, hvor hun også forklarer "misforståelse" om brug af hyperlink.

Nye Medier: Vi bliver overset i debatten om tech-betaling

For en række nye digitale medier er Google og Facebook en hjælp til at blive hørt og set, lyder det fra foreningen Nye Medier, der frygter, at et krav om betaling fra techplatforme til medierne, som de store mediehuse presser på for, kan ramme dem.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs