Bonnier skaber kulturchok i USA

Den svenske forlagsgigants første år på det amerikanske marked har været turbulent.
MediaWatch
Den svenske forlagsgigants første år på det amerikanske marked har været turbulent.

Sidste år meldte Bonnier sig på det amerikanske marked med overtagelsen af Time Warner's Time 4 Media, der indtil for nyligt blandt andet forsynede gigantiske Walmart med magasiner. Mange af virksomhedens medarbejdere har haft svært ved at vænne sig til at være under svensk ledelse.

Således skriver The New York Post, at flere af de såkaldte 'big-name editors' nu søger andre redaktionsgange.

The New York Post citerer insider-kilder for, at Bonniers overtagelse har været "et monstrøst kulturchok". Dette på trods af, at Bonniers topchef Jonas Bonnier ved overtagelsen forsikrede, at der ikke ville ske mærkbare ændringer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også