Tipsbladet frier til Ekstra Bladet - igen

Faldende salgstal skal vendes med større synlighed og en ny alliance med Ekstra Bladet.
Thomas Bech Hansen

Faldende salgstal skal vendes med større synlighed og en ny alliance med Ekstra Bladet.

Tipsbladet og Ekstra Bladet har før samarbejdet, bl.a. omkring et tillæg om fodbold produceret af Tipsbladet. Et sådant samarbejde kan være under opsejling igen.

"Ekstra Bladet har været ude og spørge deres læsere, hvad de gerne vil læse i avisen. De vil gerne have mere fodbold, så der må vi kunne lave en bro den vej rundt. Det har vi en dialog om i øjeblikket", siger Tipsbladets direktør Henrik Stegger Nielsen til MediaWatch.

Samarbejdet er tænkt som en del af en markedsstrategi fra Tipsbladet, der har mistet læsernes opmærksomhed.

"Vores store opgave er nu, at få folk til at kende Tipsbladet. Vi sælger nu blot en fjerdedel af hvad vi gjorde i firserne, hvor Tipsbladet med omkring 40.000 læsere havde sin storhedstid. Jeg tror ikke, at det er fordi, at fodboldinteressen er kølnet eller at folk ikke gider at bruge ti eller tyve kroner på et fodboldblad", siger Henrik Stegger Nielsen.

Han fremhæver løsrivelsen sidste sommer fra det Berlingske Officin som en af faktorerne der kan muliggøre et samarbejde:

"Vi er nu 100 procent selvstændige, og kan derfor vælge de platforme og samarbejdspartnere som vi har lyst til. Og hvem ved, hvad vi kan finde på at samarbejde om, der er uanede muligheder".

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også