Tipsbladet fokuserer på økonomi frem for oplag

Et oplagsfald på 19,4 procent på tre år skyldes primært strategiske og organisatoriske omlægninger hos Tipsbladet.
Thomas Bech Hansen
Et oplagsfald på 19,4 procent på tre år skyldes primært strategiske og organisatoriske omlægninger hos Tipsbladet.

Oplaget for fodboldmagasinet Tipsbladets weekendudgave er faldet markant fra 2005-2007, viser nye tal fra Dansk Oplagskontrol. Således var oplaget for 2. halvår 2007 på 11.374, sammenlignet med 14.112 samme tidspunkt i 2005.

Det skyldes ifølge Tipsbladets kommercielle chef Henrik Pallesen, at Tipsbladet efter sommeren 2007 er blevet selvadministrerende efter at have været en del af det Berlingske Officin, samt to øvrige hovedfaktorer af økonomisk-strategisk karakter.

"For det første har vi stoppet salget til Grønland og Færøerne, da det var blevet alt for dyrt at betale fosendelsen. For det andet har vi valgt at droppe vores hvervekampagne, hvor betalende abonnenter kunne forære et abonnement", siger Henrik Pallesen, der tilføjer, at abonnementssalget er stabilt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også