MediaWatch

Se & Hør udvider på det bredere nyhedsstof

Ugebladet satser med nye stillinger uden for kernestoffet på at rykke op på listen over Danmarks mest besøgte nyhedssites.

Foto: Ernst van Norde

De fleste forbinder måske ugebladet Se & Hør med kulørte historier om realityprogrammer og de kendtes gøren og laden, men en forøgelse af den redaktionelle stab fra 13 til 18 skal gøre ugebladet til Danmarks fjerdemest besøgte digitale nyhedssite målt på brugere og sidevisninger inden for de næste to-tre år. Det siger ansv. chefredaktør Niels Pinborg til Journalisten.

Blandt de nye ansættelser skal der være tre digitale "nyhedsjægere"

"Vi skruer lidt op for ambitionerne i erkendelse af, at hvis vi på sigt skal sikre, at Se & Hør også er et stærkt mediebrand i en mindre printtung virkelighed, skal vi lidt mere turde at tro på, at vi er skidegode til det, vi laver, for brugerne siger ‘ja tak’ til indholdet," siger Niels Pinborg til Journalisten.

Det er fortsat kernestoffet om underholdning og celebre historier, der skal trække brugere ind på sitet, men ambitionen er, de skal så blive der og læse bl.a. krimhistorier og andre nyheder.

Mere fra MediaWatch

Danske Medier vil have åbnet diskussion om fordeling af licensoverskud

De mange millioner i såkaldt merlicensprovenu bør fordeles, så de i højere grad bidrager til at skabe bredde i medielandskabet og holder hånden under lokal- og regionalmedier, lyder det fra adm. direktør i Danske Medier, der vil have gjort op med, at en stor bid af kagen tilfalder DR.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs