MediaWatch

Direktør for Egmont Publishing i Danmark stopper

Klaus Høeg-Hagensen, der står i spidsen for Egmont Publishing i Danmark og Tyskland, forlader mediekoncernen. Samtidig bliver langt hovedparten af de europæiske medieaktiviteter samlet i én enhed.

Klaus Høeg-Hagensen forlader Egmont Publishing. | Foto: Stine Bidstrup/ERH

Egmont Publishing samler sine medieaktiviteter på tværs af 12 lande i Europa, og samtidig siger Klaus Høeg-Hagensen, adm. direktør for Egmont Publishing i Danmark og Tyskland, ved udgangen af september farvel til selskabet for at tiltræde et nyt job uden for Egmont. Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Egmont Publishings aktiviteter i 12 lande bliver samlet. Det vil sige alle medieaktiviteter i Europa med undtagelse af Norge. Den nye enhed bliver ledet af Per Kjellander, der i dag er adm. direktør for Egmont Publishing i Sverige, Storbritannien, Polen samt Central- og Østeuropa.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Lav tilslutning fra kunderne til Netflix' spilleplatform

Inden udgangen af 2022 vil Netflix have fordoblet sit udbud af mobilspil. Men på de ni måneder siden lanceringen af de første spil, har kun en lille del af abonnenterne udvidet deres Netflix-forbrug fra TV til også at gælde gaming.

Lindhardt og Ringhof ser gevinst i forskelligheder med nykøbte Clio

Med overtagelsen af edtech-selskabet Clio har Lindhardt og Ringhof Uddannelse forstærket sin topposition på markedet for lærermidler. En ny, samlet platform vil stå klar inden for ”et års tid”, siger direktør. Konsolideringen vil også betyde afskedigelser bl.a. af Clios adm. direktør.

Efter 18 år er det slut med NFL på Viaplay

Siden 2004 har danske fans kunnet følge amerikansk fodbold på Viaplays kanaler, men nu er det slut: Markedet har forandret sig for meget, lyder det fra Viaplay Group, der hidtil har siddet på rettighederne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs