MediaWatch

Aller Media køber størstedelen af Heartbeats

Mediekoncernen udvider porteføljen og sætter sig på aktiemajoriteten af Heartbeats. Stifter og direktør fortsætter i spidsen for selskabet.

Lars Sander Matjeka, adm. direktør, Aller Media. Foto: Aller Media PR

Aller Media har fundet tegnebogen frem og har købt 80 pct. af det digitale medie Heartbeats, der fokuserer på podcasts, kultur, livsstil og samfund. Det oplyser Aller i en pressemeddelelse.

Historien melder ikke noget om, hvad Aller Media har betalt for ejerandelen. De resterende 20 pct. af ejerskabet sidder Heartbeats' stifter og direktør, Le Gammeltoft, på. Hun fortsætter som adm. direktør i den nye ejerkonstellation.

"Heartbeats er et medie, som passer optimalt ind i vores digitale udvikling med deres sidestilling af video, lyd og tekst i indholdsproduktionen. Derfor er vi meget tilfredse med, at Heartbeats nu bliver knyttet tæt til Aller Media, og vi ser stærke synergier, vi skal dyrke, og som vil styrke hele vores fælles indholdsproduktion og formater," siger Lars Sander Matjeka, adm. direktør for Aller Media, i meddelelsen om opkøbet.

Ejerskiftet betyder samtidig, at Zibra A/S, der i dag ejer majoriteten af Heartbeats, forlader ejerkredsen. Zibra trådte ind i ejerkredsen i 2017.

"Heartbeats har, siden Niels Zibrandtsen købte sig ind som medejer, gennemgået en enorm udvikling. På få år har vi formået at slå os fast som et succesfuldt medie og bureau, og nu glæder vi os til at kunne bidrage til Aller Medias innovation. Det bliver uvurderligt for os som lille mediehus at få så stærke muskler bag os og kunne lære af og samarbejde med nogle af de helt store i branchen. Jeg er stolt af, at Aller kan se fremtiden i og med Heartbeats," siger Le Gammeltoft, adm. direktør for Heartbeats, i meddelelsen.

Heartbeats forsætter som et selvstændigt datterselskab under Aller Media.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere