Vice sender første dansksprogede magasin på gaden

Ungdomsmediet udvider de digitale tilbud til læserne med et dansksproget magasin. Ifølge chefredaktør er magasinet en naturlig forlængelse af mediets udvikling de senere år.
Foto: Ritzau Scanpix/AP/Nathan Denette
Foto: Ritzau Scanpix/AP/Nathan Denette

Danske læsere har siden 2005 kunne få fingrene i det engelsksprogede printmagasin Vice Magazine, men nu udkommer Vice for første gang med et dansksproget magasin. Det skriver Vice i en pressemeddelelse.

"Det er en helt naturlig udvikling for Vice Danmark, at Vice Magazine – ligesom vores øvrige kanaler – nu fuldt ud reflekterer, at vi er et dansk medie for vores mange og meget loyale danske læsere. Jeg er stolt af, at vi kan tilbyde vores brugere en læseoplevelse af høj kvalitet på alle platforme – og at vi samtidig løbende har formået at udvikle og tilpasse vores printudgivelse, så den eksisterer i et optimalt samspil med den overordnede digitale strategi," udtaler Isabella Hindkjær, chefredaktør for Vice i Norden, i meddelelsen.

Lanceringen af det første dansksprogede magasin, som har fået titlen "Dystopi & Utopi", er ifølge Vice en "naturlig forlængelse" af, at Vices digitale kanaler i dag når ud til mere end 700.000 danske læsere, skriver mediet. Det fremgår ikke, om det bliver en månedlig, halvår eller årlig udgivelse.

Samtidig er medarbejderstaben i Vice på fem år gået fra 5 til 140 ansatte i København, Stockholm og Oslo. Med til det tal hører, at Vice også rummer bureauet Virtue Nordics.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også