MediaWatch

Politiken-chef bliver ny redaktionschef på Euroman

Egmonts mandemagasin henter central figur i Politikens digitale abonnementssalg som ny redaktionschef.

Laura Labarca skifter fra Politiken til Euroman. | Foto: Lars Krabbe/Euroman

33-årige Laura Labarca bliver ny redaktionschef på Euroman, som udgives af Egmont Publishing. Hun skifter fra en stilling som premiumchef på Politiken og afløser Jens Vilstrup, som for nylig er udnævnt til chefredaktør på Ud&Se. Det skriver Euroman i en pressemeddelelse.

"Vi er meget stolte af at kunne præsentere Laura som Euromans nye redaktionschef. Laura er fremtidens medieleder, og hun brænder for det stærke, journalistiske indhold, som er Euromans varemærke. På redaktionen arbejder vi meget målrettet for at styrke journalistikken, og med Lauras gode energi og ambitioner kan vi sætte endnu mere tryk på at fremtidssikre Euroman," udtaler Euromans chefredaktør, Karl Erik Stougaard, i meddelelsen.

Som premiumchef på Politiken har Laura Labarca været involveret i avisens bestræbelser inden for digitalt abonnementsatssalg. Tidligere i karrieren har hun haft redaktørstillinger på Berlingske og Berlingskes hedengange nyhedsbureau BNB.

Laura Labarca tiltræder 1. april 2018.

Mere fra MediaWatch

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs