Ny topchef i Aller gør op med opkøbssafari: Nu er bundlinjen det vigtigste

Tidligere i år fik Aller Media nye adm. direktør i skikkelse af Lars Sander Matjeka. Efter godt syv måneders indføring i butikken er han nu klar med en ny strategisk linje for Danmarks største bladhus.

Lars Sander Matjeka, adm. direktør Aller Media | Foto: Jesper Sunesen / Aller Media

Siden Aller Medias nye adm. direktør, Lars Sander Matjeka, overtog roret, har det stået klart, at han skulle udstikke en ny kurs for landets største bladhus, som siden 2012 har pejlet efter forgængeren Pål Thore Krosbys såkaldte Safari-strategi.

Det var Safari-strategien, der sendte Aller på jagt efter nye vækstmarkeder, mest markant rejsebranchen, hvor der på fire år blev føjet fire rejseselskaber til Allers klassiske udgivervirksomhed. Det var også med Safari-strategien for øje, at Aller opkøbte en stribe annonce- og contentbureauer. Kongstanken bag de nye forretningsområder, der for rejsedelen faldt opsigtsvækkende uden for Allers mere end 140 år gamle udgiverforretning, var bl.a. at holde hånden under omsætningen i et sivende printmarked.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement