TV 2-direktør: Der skal luftes ud på Zulu

Ny retning for TV 2 Zulu skal lufte ud i teenageværelset, siger adm. direktør. Nye programsatsninger bliver rullet ud.
Merete Eldrup, adm. direktør, TV 2 Zulu. | Foto: Miklos Szabo/TV 2
Merete Eldrup, adm. direktør, TV 2 Zulu. | Foto: Miklos Szabo/TV 2

TV 2 har sat ny retning for kanalen til det yngre segment, Zulu. Blandt andet skal fokus skærpes på også at nå ud til de yngre kvinder, skriver Berlingske.

"Det er blevet som at komme ind på et teenageværelse, hvor fem unge drenge har siddet lidt for længe. Der skal lige åbnes et vindue," siger Merete Eldrup, TV 2's adm. direktør, til Berlingske.

Det øgede fokus på kvinder kommer bl.a. til udtryk i den nye dokumentarserie "Pigerne". Også inden for fiktion vil TV 2 skrue op, og et eksempel på det er den nye serie "Perfekte steder".

Det strategiske kursskifte for Zulu har været varslet i nogen tid. Sune Roland, chef for TV 2's nichekanaler, sagde på årets Copenhagen TV Festival, at der skal skrues ned for humoren og op for "vitaminerne". Anne Stig Engdal Christensen, indholdsdirektør hos TV 2, sagde i august til MediaWatch, at kanalen til de unge skal favne bredere.

"Vi rykker tættere på den virkelighed, der gør sig gældende, og specielt hvis man er et ungt menneske i 20’erne. Der skal vi have hele følelsesregistret i gang, for det er spejlet på de unge mennesker i dag," sagde Anne Engdal Stig Christensen.

TV 2 vil bringe Zulu tættere på de unges virkelighed

TV 2 Zulu skruer ned for humoren - DR3 skruer op 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også