TV 2's nye 'Ludvig og julemanden' hitter
Seertallene til de to familiejulekalendere har lagt et højt niveau de første decemberdage.
De første fire afsnit af DR1's 'Nissebanden i Grønland' er i gennemsnit blevet set af 989.000 danskere, hvilket er det højeste niveau i 17 år, skriver dr.dk.
TV 2's nye julekalender 'Ludvig og Julemanden' er også kommet godt fra start. I løbet af de første fire dage har 1.272.000 i gennemsnit set med.
Især TV 2's udgangspunkt er lovende, for gennemsnitlige seertal på over 1,2 mio. har været sjældne i de senere år på grund af den stigende fragmentering blandt seerne, der spreder sig på stadig flere kanaler.
De to voksenjulekalender er i år den nye 'Hjælp det er jul' på DR2 og den flere gange genudsendte 'The Julekalender' på TV 2. I gennemsnit har 205.000 fulgt 'Hjælp det er Jul', mens billedet er mere ustabilt for 'The Julekalender'. Da den blev sendt efter TV 2's nye talentprogram ’Voice Danmark Største stemme' i lørdags, var seertallet 779.000, hvorimod tallet var nede på 120.000 dagen efter.
På dr.dk er "Nissebanden i Grønland" det mest sete program i december.
En ny Mediawatch-opgørelse viser, at TV 2 i alle årene har haft et højere seerniveau til julekalenderne, der ligefrem havde en regulær storhedstid i 90'erne. Der var tårnhøje gennemsnitlige seertal til både julekalenderen for hele familien og den til de voksne, der havde plads i primetime.