TV 2's nye 'Ludvig og julemanden' hitter

De to familiejulekalendere fra DR1 og TV 2 har begge lagt ud med et højt seerniveau, især den nyproducerede 'Ludvig og Julemanden' fra TV 2.
Per Fanefjord Laursen

Seertallene til de to familiejulekalendere har lagt et højt niveau de første decemberdage.

De første fire afsnit af DR1's 'Nissebanden i Grønland' er i gennemsnit blevet set af 989.000 danskere, hvilket er det højeste niveau i 17 år, skriver dr.dk.

TV 2's nye julekalender 'Ludvig og Julemanden' er også kommet godt fra start. I løbet af de første fire dage har 1.272.000 i gennemsnit set med.

Især TV 2's udgangspunkt er lovende, for gennemsnitlige seertal på over 1,2 mio. har været sjældne i de senere år på grund af den stigende fragmentering blandt seerne, der spreder sig på stadig flere kanaler.

De to voksenjulekalender er i år den nye 'Hjælp det er jul' på DR2 og den flere gange genudsendte 'The Julekalender' på TV 2. I gennemsnit har 205.000 fulgt 'Hjælp det er Jul', mens billedet er mere ustabilt for 'The Julekalender'. Da den blev sendt efter TV 2's nye talentprogram ’Voice Danmark Største stemme' i lørdags, var seertallet 779.000, hvorimod tallet var nede på 120.000 dagen efter.

På dr.dk er "Nissebanden i Grønland" det mest sete program i december.

En ny Mediawatch-opgørelse viser, at TV 2 i alle årene har haft et højere seerniveau til julekalenderne, der ligefrem havde en regulær storhedstid i 90'erne. Der var tårnhøje gennemsnitlige seertal til både julekalenderen for hele familien og den til de voksne, der havde plads i primetime.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også