Annoncører strømmer til ny mini- reklameblok

Optimismen i den regionale detailhandel fejler intet, konstaterer TV 2, der har solgt 70 procent af en ny regional mini-blok.
Per Fanefjord Laursen

Den globale økonomiske krise er ikke specielt nærværende ude i landets mellemstore detailforretninger, musiksteder, storcentre, m.m., der markedsfører sig via regionalt tv, konstaterer TV 2s salgssafdeling.

Efter én uge med åben booking af TV 2s nye ekstra regionale reklameblok kl. 20.00, er 70 procent af tiden i blokken solgt for hele 2012.

“På tværs alle alle regioner er der solgt 70 procent, og det er en solid efterspørgsel,” siger salgsdirektør Peter Olafssen, TV 2, der oplyser at kunderne er de kendte, faste regionale annoncører, der køber mere tid.

Mini-blokken på ét minut er en ny opfindelse fra TV 2, der i 2012 skal supplere de 4-5 regionale blokke á maks. fem minutter, som TV 2 ellers afvikler i løbet af en dag. Kl. 20.00 har samme prisniveau som 19.30-blokken, der er den dyreste.

Peter Olafsson vil ikke tolke på, hvor meget ekstra TV 2 kan tjene på den nye blok, der kun er ét dagligt minut mere. Hverken et bud på beløb eller procentuelt.

“Der er det potentiale, som reklametiden er udvidet med,” siger han.

Bornholm under snit
Udsolgtsprocenten på 70 procent er et gennemsnit af regionerne.  Bornholm ligger under gennemsnittet, fordi befolkningsunderlaget - og dermed handelsunderlaget - er betydelig mindre end de andre regioner.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også