MediaWatch

Hertz: "Vi er tæt på mætningspunktet"

Meget tyder på, at væksteventyret for TV 2 News er ved at nå sin slutning – hvis kanalen skal forblive i sin nuværende form.

TV 2 News har nydt stor succes i løbet af nyhedskanalens fem første år. Men kanalen kan ikke nå meget højere, spår man hos TV 2.

”Når man kigger kurven, kan man godt mene, at vi er tæt på mætningspunktet,” siger kanalchef Mikkel Hertz til Børsen.

Der skal derfor ske en fornyelse af konceptet for at nå bredere ud – og her har TV 2 News store planer.

Mikkel Hertz udtaler, at man bl.a. vil øge variationen, finde plads til sporten, styrke weekend-fladen og gøre den mere dynamisk, udvikle finansstoffet og opruste på teknologien.

Strategiprocessen er undervejs og vil i 2012 munde ud i en plan for de næste tre år.

- CT

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs