Danske Spil på banen med egen tv-kanal

Spilgiganten lancerer egen tv-sportskanal, der vil blive udbudt af Yousee og TDC.
MediaWatch

Banen hedder det liberaliserede spilmarked, og spillerne er snart mange til at udfordre den tunge monopolspiller Danske Spil efter 1. januar, hvor dørene åbnes for konkurrence på området.

Det har fået spilgiganten til at kridte banen kraftigt op, og den lancerer nu sin egen tv-kanal i kampen om at beholde sine markedsandele. Det skriver Børsen.

Tv-kanalen vil via YouSee og TDC TV nå ud til ca. 540.000 husstande i Danmark og skabe en platform omkring Danske Spils tilbud på sportsvæddemål.

”Det handler om at skabe en ny kommunikationsplatform, hvor spil er omdrejningspunktet. Tanken er jo, at ligesom vi kan tjene penge på indhold, der bliver vist på Danskespil.dk, så kan vi sandsynligvis også tjene på at vise indhold i tv, hvor kunderne sidder med mobilen i hånden,” siger adm. direktør for Danske Licens Spil, Jens Aalsøe til Børsen.

Jens Aalsøe forklarer, at kanalen primært vil blive finansieret af sponsorindtægter.

”Det bliver en model, som også TV 2 News har. Vi kan jo ikke sælge tv-reklamer. Så mange vil trods alt ikke sidde og se det. Vi må sælge det på indholdet til nogle sponsorer, som kan se sig selv redaktionelt i programfladen,” siger han.

Tv-kanalen vil blive lanceret i samarbejde med Kanalsport, som også vil lægge navn til kanalen.

Hvis alt går som planlagt, går kanalen i luften marts 2012.

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også