TDC vil nappe TV 2-kunder

TV 2-kunder, der skal vælge, hvordan de vil se TV 2 efter januar, hvor der indføres brugerbetaling, giver grobund for territoriel fejde blandt tv-distributørerne.
Cecilie Thorup

Inden januar skal ca. 300.000 danske husstande beslutte sig for, hvordan de vil se TV2 efter januar, når kanalen går over til at blive betalingskanal.

Det har åbnet nye muligheder for at rykke fordelingen af markedsandele blandt tv-distributørerne, som nu ruster kraftigt op for at markere - og udvide - deres territorium.

”Det er helt tydeligt af dagens kvartalsregnskab, at TDC lægger i kakkelovnen til, at kampen om de TV 2-kunder, der nu skal fordeles inden og efter 11. januar, ikke bare bliver en gavebod til Boxer. TDC har en helt klar forventning om, at TDC skal have en meget central position, når 300.000 danske husstande skal finde ud af, hvordan de skal se TV 2 fremover,” siger teleanalytiker John Strand, direktør i Strand Consult, til Berlingske Business.

”TDC ser konverteringen af TV 2 fra gratis- til betalingskanal som en unik mulighed for at skabe vækst i sin kabel-TV- og bredbåndsforretning. Jeg er ret sikker på, at vi vil opleve TDC som meget aggressiv, og TDC vil gøre alt, hvad man kan, for at gøre Boxers andel af de 300.000 kunder marginal," siger John Strand.”

-CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også