Kage-tv hitter bedst hos kvinderne

Næsten en halv mio. seere har indtil nu stiftet bekendtskab med den nye kvindekanal TLC, der med perfekt YouSee-distribution har basis for mere.
Per Fanefjord Laursen

I torsdags lancerede Discovery Channel sin nye søsterkanal, kvindekanalen TLC. På de første dage trak den ny kanal en beskeden gennemsnitlig daglig dækning på 156.000 seere.

Til sammenligning har SBS’ etablerede kvindekanal, Kanal4, i snit haft en daglig dækning på ca. 630.000 seere i de samme dage.

Over de seneste seks dage har 468.000 seere dog fundet og afprøvet TLC, og seerprofilen tegner lovende med en ‘kvindeandel’ på ca. 67 procent.

De mest sete programmer var 'Cupcake søstrene' og 'Cake Boss' fra TLCs temaaften 'Mad mad mad' i fredags.

TLC har fået plads som en af YouSees nye kanaler og har gode muligheder for at styrke sin seeropbakning fremover, efterhånden som seerne finder frem til den.

YouSee tror på kvinderne
YouSee indsætter kvindekanalen permanent i Fuldpakken fra årsskiftet, og TLC nyder således en ideel distribution og fuld opbakning fra Yousee.

Kanalen bliver sendt analogt og overtager pladsen fra TV 2 Film, som forlader den store pakke.

“Vi har valgt at tyvstarte ved at sende TLC på vores Ekstrakanal allerede nu, og dér bliver den liggende, indtil den faste plads i Fuldpakken bliver ledig. Ekstrakanalen er tilgængelig for alle vores kunder - også dem med Grund- eller Mellempakken - så ideen er at vise kanalen frem til så mange som muligt i startsfasen,“ siger vicedirektør Ulf Lund, YouSee.

Han tror, at kanalen bliver et hit i målgruppen og nikker anderkende til, at Discovery bakker op om nylanceringen med en massiv markedsføringskampagne.

“Det vidner om et højt ambitionsniveau,” siger han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu