TDC vil med på digital tv-vogn

TDC lancerer nu en ny strategi for videreudviklingen af bredbånd og fjernsyn – det skal fremover foregå i ét digitalt univers.
MediaWatch

Æraen er slut for traditionel tv-sening og net-snak om pris og hastighed. Nu skal indholdet i fokus. Det er strategien hos TDC, som vil være en del af det digitale tv-marked.

Det skal ske med konceptet Home Entertainment, der bygger på samspillet mellem tv, pc, smartphones og internet. Indholdet levers via såkaldte widgets, som er særlige tv-apps, der giver seerne adgang til  forskellige tjenester - nyheder, vejrudsigt m.m. Indholdet bliver tilgængeligt på alle skærme, hvad enten det er traditionelle tv-skærme, tablets, laptops, smartphones, etc.

”Bredbåndsmarkedet har været præget af konstant faldende priser på hastighed. Nu er markedet mættet, og 1,9 mio. husstande har bredbånd. Nu skal vi vise, hvad bredbånd skal bruges til,” siger TDC’s chef for tv, bredbånd og telefoni, René Brøckner, til Børsen.

Det nye koncept indeholder tilbud om 10 mio. sange (TDC Play), en 320 GB tv-optager og 100 gratis film samt en Home-disk, som i realiteten er et NAS-drev, til kopiering og sikkerhedsopbevaring af data på 500 GB.

- CT

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også