Gallup skal måle tv-forbug til 2015

Tv-selskaberne DR, TV 2, TV3, SBS, Discovery, Turner og MTV forlænger kontrakten med TNS Gallup i tre år, således at aftalen nu løber til og med 2015.

Den oprindelige aftale var femårig og løb fra 2008 til 2012. Nu er branchen og TNS Gallup blevet enige om at forlænge samarbejdet med yderligere tre år.

Traditionel tv-sening dominerer
Per Fanefjord Laursen

Tv-selskaberne DR, TV 2, TV3, SBS, Discovery, Turner og MTV forlænger kontrakten med TNS Gallup i tre år, således at aftalen nu løber til og med 2015.

Den oprindelige aftale var femårig og løb fra 2008 til 2012. Nu er branchen og TNS Gallup blevet enige om at forlænge samarbejdet med yderligere tre år.

Traditionel tv-sening dominerer
Analysechef på TV 2, Mette Lehrmann, der er formand for tv-undersøgelsens styregruppe, glæder sig over, at det er lykkedes at få en aftale om forlængelse af målingen i hus:

”Det har været vigtigt for tv-stationerne i forhandlingerne om forlængelsen, at det danske tv-marked sikres fortsat levering af seertal af højeste kvalitet, der bedst muligt beskriver alle danskeres reelle tv-sening via tv-skærmen," siger hun og uddyber:

"Tv-sening via fjernsynsapparater er forsat altdominerende, når vi taler om forbruget af tv-programmer, og Gallups høje kvalitet i målingen af danskernes reelle tv-forbrug på tv-skærmen har været en væsentlig parameter for at forlænge kontrakten".

Tv-data for alle platforme
Hun peger på, at næste opgave er at få fastlagt, hvilken målemetode der mest konsistent kan måle seningen af tv-programmer på tværs af platforme, så der kan leveres data, når tidsforbruget på sening af tv-programmer på mobiltelefon, iPad og pc får et betydeligt niveau i forhold til seningen på tv-skærmen.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu