DR havde ikke planer om at sende fodbold tirsdag aften, hvor OB møder græske Panathinaikos i en vigtig kvalifikationskamp til Champions League.
Men efter at det har vist sig, at ingen danske kanaler har købt rettighederne til returopgøret, med mange skuffede fodboldfans til følge, så har DR sadlet om og viser nu kampen.
Per Fanefjord Laursen
DR havde ikke planer om at sende fodbold tirsdag aften, hvor OB møder græske Panathinaikos i en vigtig kvalifikationskamp til Champions League.
Men efter at det har vist sig, at ingen danske kanaler har købt rettighederne til returopgøret, med mange skuffede fodboldfans til følge, så har DR sadlet om og viser nu kampen.
"Vi har fået rigtig mange henvendelser fra skuffede seere, som så med, da det græske hold besøgte OB i sidste uge, og som havde set frem til returopgøret tirsdag aften. Så selvom det faktisk ikke var meningen, så har vi alligevel valgt at kontakte de græske rettighedshavere for at få en aftale på plads - og det er heldigvis lykkedes os," siger kanalchef for DR1, Lotte Lindegaard, i en pressemeddelelse.
Kampen er et returopgør i 3. runde af Champions League-kvalifikationen. Den første kamp sluttede uafgjort 1-1, og vinder OB sammenlagt, så venter der to play-off kampe om en plads gruppespillet i verdens fornemmeste turnering.
Da beslutningen er truffet i sidste øjeblik, har man ifølge kanalchefen valgt at fastholde sendeplanen på DR1 og i stedet gøre plads til kampen på DR HD, selvom de græske rettighedshavere ikke har kunnet levere kampen i HD.
Del artikel
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.
Annoncører i Orchestras fællesindkøb får snart et nyt værktøj, der skal give bedre overblik, hvordan værdien af forskellige former for annoncering er fordelt.
Topchef i den norske mediekoncern er ikke glad for bundle-tilgangen. En platformstilgang, der imiterer konkurrenterne i Silicon Valley, er nøglen til mediers overlevelse i en digital æra, mener han.
Hun har varetaget koncernens eksterne pressearbejde og arbejdet med intern kommunikation. Efter sommerferien skifter hun til en stilling hos musical-producent.
For sjette år i træk kunne Bauer Media sidste år præsentere et overskud på over 40 mio. kr. Direktør ryster ikke på hånden med digitale investeringer, selvom væksten her går langsommere end ventet.