TV 2 Sport leverer varen til sine abonnenter

TV 2 Sport har de seneste uger gjort alt for at levere varen til sine seere og abonnenter. Over to uger har kanalen hævet seertal og profil betydeligt med dækningen af Wimbledon-tennis og et internationalt boksebrag lørdag aften.

Per Fanefjord Laursen

TV 2 Sport har de seneste uger gjort alt for at levere varen til sine seere og abonnenter. Over to uger har kanalen hævet seertal og profil betydeligt med dækningen af Wimbledon-tennis og et internationalt boksebrag lørdag aften.

"Man kan sige, at TV 2 Sport i øjeblikket viser sit værd som 100 procent sportskanal. Ved langvarige internationale sportsbegivenheder som f.eks. Wimbledon kan TV 2 Sport i modsætning til andre kanaler tillade sig at rydde fladen og sende adskillige timer live-tv uden at skele til nyheder, børneprogrammer og anden fast programschedulering,” siger Broadcast Researcher Michael Jensen, MEC.

Skal vise sit værd
Det er også netop i de særlige perioder, at TV 2 Sport pinedød skal bevise over for abonnenterne, at kanalen er en høj pris værd - og helst skabe tilstrækkelig hype til, at flere husstande, end de 55 procent, der har den nu, vil tage den til sig.

"Vi er absolut tilfredse med udbyttet af både Wimbledon og lørdagens boksekamp,” siger kommunikationschef Bo Andersen, TV 2 Sport, der er enig i, at Wimbledon er et af de stærkeste rettighedsbrands, TV 2 Sport har.

Han hæfter sig mest af alt ved, at Caroline Wozniackis kampe trak seertal på vel over 100.000. To gange var TV 2 Sport i sidste uge den mest sete tv-kanal i Danmark med en national share på over 33 procent og næsten 50 procent i det kommercielle univers. Og det er bestemt bestået ifølge MEC.

“Fik de nok ud af deres rettigheder i de forgangne dage? Svært at sige, men umiddelbart synes jeg, at fire procent i kommerciel share i sidste uge er ganske flot især taget i betragtning, at tv-stationen kun kan modtages af hver anden husstand,” siger Michael Jensen.

Bo Andersen tilføjer, at interessen for at følge Wimbledon på Facebook-side ”Mere topspin” var stor. TV 2 Sport nåede op på flere end 6.800 ”likings”.

“Det er mange – selv i Facebook-sammenhæng. Så vi mener helt bestemt, at vi brændte igennem med vores dækning.”
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også