Tv-afstemning via Facebook skydes i gang

Overtakserede SMS-afstemninger kan meget vel få selskab af Facebook-afstemninger i tv-fremtiden, skriver PaidContent. Det hollandske produktionsselskab Endemol vil under den kommende tyske sæson af 'Big Brother' også vil åbne for afstemninger via Facebook med Facebook Credits - og dermed åbne for en ny betalingskanal til tv-stationerne.

Overtakserede SMS-afstemninger kan meget vel få selskab af Facebook-afstemninger i tv-fremtiden, skriver PaidContent.

Det hollandske produktionsselskab Endemol vil under den kommende tyske sæson af 'Big Brother' også vil åbne for afstemninger via Facebook med Facebook Credits - og dermed åbne for en ny betalingskanal til tv-stationerne.

En stemme vil koste syv "Facebook Credits" - cirka 3,50 kr. - og vil være et supplement, ikke en erstatning for telefon- og SMS-stemmer.

Endemol er ikke den allerførste til at rykke på Facebook-teknologien - i april integrerede app-udvikleren Mobile Interactive Group (MIG) teknologien i de apps, de bl.a. producerer til britiske talentshows, skriver PaidContent, der også vil vide, at American Idol samt U.S.-udgaven af X Factor måske vil tage Facebook Credits-tråden op.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også