Discovery-brand har bidt sig fast

Discovery Channel fastholder positionen som et stærkt mediebrand i Danmark, viser seneste udgave af Bates Y&R BrandAsset Valuator (BAV) for 2010.  Det er tredje år i træk, at tv-kanalen ligger i top, når danskerne skal bedømme, hvilke tv-brands der er de stærkeste og mest vitale. Det bringer Discovery i selskab med brands som DR2 og TV2 Zulu, ifølge MediaWatchs oplysninger.
Per Fanefjord Laursen

Discovery Channel fastholder positionen som et stærkt mediebrand i Danmark, viser seneste udgave af Bates Y&R BrandAsset Valuator (BAV) for 2010. 

Det er tredje år i træk, at tv-kanalen ligger i top, når danskerne skal bedømme, hvilke tv-brands der er de stærkeste og mest vitale. Det bringer Discovery i selskab med brands som DR2 og TV2 Zulu, ifølge MediaWatchs oplysninger.

Discovery Channel differentierer sig tydeligst i forhold til konkurrenterne, konkluderer BAV's data.  Desuden kender flere og flere kanalen, og dermed øges dens dominans i markedet i disse år.

Samlet set trækker det Discovery Channel op i toppen af mærkevarelandskabet sammen med brands som Google og Ikea.

”Det er en stor cadeaux for Discovery Channel i Danmark, at befolkningen anser kanalen for noget helt specielt, der samtidigt har stor relevans i forhold til folks tv-forbrug”, udtaler Jan Andreassen (foto), General Manager for Discovery Nordic, i en pressemeddelelse.

Af BAV-undersøgelsen fremgår det, at placeringen af Discovery Channel skyldes, at kanalen opfattes som ægte tv og har programmer af høj kvalitet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også