Discovery-brand har bidt sig fast
Discovery Channel fastholder positionen som et stærkt mediebrand i Danmark, viser seneste udgave af Bates Y&R BrandAsset Valuator (BAV) for 2010.
Det er tredje år i træk, at tv-kanalen ligger i top, når danskerne skal bedømme, hvilke tv-brands der er de stærkeste og mest vitale. Det bringer Discovery i selskab med brands som DR2 og TV2 Zulu, ifølge MediaWatchs oplysninger.
Discovery Channel differentierer sig tydeligst i forhold til konkurrenterne, konkluderer BAV's data. Desuden kender flere og flere kanalen, og dermed øges dens dominans i markedet i disse år.
Samlet set trækker det Discovery Channel op i toppen af mærkevarelandskabet sammen med brands som Google og Ikea.
”Det er en stor cadeaux for Discovery Channel i Danmark, at befolkningen anser kanalen for noget helt specielt, der samtidigt har stor relevans i forhold til folks tv-forbrug”, udtaler Jan Andreassen (foto), General Manager for Discovery Nordic, i en pressemeddelelse.
Af BAV-undersøgelsen fremgår det, at placeringen af Discovery Channel skyldes, at kanalen opfattes som ægte tv og har programmer af høj kvalitet.