TV 2: Ny kanal udsat til 2013

TV 2's ledelse er enig i, at det vil være elendig timing at satse på at lancere en ny kanal i 2012 - samtidig med at hovedkanalen indfører abonnement.
Per Fanefjord Laursen

TV 2's ledelse er enig i, at det vil være elendig timing at satse på at lancere en ny kanal i 2012 - samtidig med at hovedkanalen indfører abonnement.

TV 2 har længe efterspurgt muligheder for at få flere kanaler, men forestillingen om, at seerne skulle kunne absorbere abonnement for hovedkanalen og for en ny TV 2-kanal, holder ikke.
 
Det mindede de større distributører TV 2 om i dag. Og lanceringer af nye kanaler er tidligst relevant i 2013, bekræfter direktør Merete Eldrup, TV 2.

“Timingen er ikke til nye kanaler nu. For det første er vort fokus på abonnement og hovedkanalen - for det andet har vi ikke besluttet, hvad den nye kanal skal være. Der er mange muligheder.”

Selv om tonen nu er mindre ekspansions-ivrig fra TV 2-toppen, forestiller Merete Eldrup sig, at det interne arbejde godt kan godt gå i gang.

“Det tager tid at udvikle og positionere en ny kanal, og man kan sagtens forestille sig, at vi tager den bløde dialog i år med distributørerne om, hvilke kanaler der kunne være interessante. Egentlige forhandlinger er dog for tidligt,” siger hun.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også