TV 2: Ny kanal udsat til 2013
TV 2's ledelse er enig i, at det vil være elendig timing at satse på at lancere en ny kanal i 2012 - samtidig med at hovedkanalen indfører abonnement.
TV 2 har længe efterspurgt muligheder for at få flere kanaler, men forestillingen om, at seerne skulle kunne absorbere abonnement for hovedkanalen og for en ny TV 2-kanal, holder ikke.
Det mindede de større distributører TV 2 om i dag. Og lanceringer af nye kanaler er tidligst relevant i 2013, bekræfter direktør Merete Eldrup, TV 2.
“Timingen er ikke til nye kanaler nu. For det første er vort fokus på abonnement og hovedkanalen - for det andet har vi ikke besluttet, hvad den nye kanal skal være. Der er mange muligheder.”
Selv om tonen nu er mindre ekspansions-ivrig fra TV 2-toppen, forestiller Merete Eldrup sig, at det interne arbejde godt kan godt gå i gang.
“Det tager tid at udvikle og positionere en ny kanal, og man kan sagtens forestille sig, at vi tager den bløde dialog i år med distributørerne om, hvilke kanaler der kunne være interessante. Egentlige forhandlinger er dog for tidligt,” siger hun.