Yousee drømmer om nyt PPV-brag med Kessler

Yousees erfaringer med pay-per-view bokseevents som Brian Nielsens kamp i lørdags mod Evander Holyfield og andre events i de senere år har været så gode, at Yousee nu har blikket rettet mod lanceringen af nye betalings-events.
Per Fanefjord Laursen

Yousees erfaringer med pay-per-view bokseevents som Brian Nielsens kamp i lørdags mod Evander Holyfield og andre events i de senere år har været så gode, at Yousee nu har blikket rettet mod lanceringen af nye betalings-events.

Den næste interessante boksekamp, der er egnet, er Mikkel Kesslers kamp i juni, men det opgør bliver ikke den nye PPV-event - den sendes nemlig på TV 2. Men hvis den kamp går godt, kan det ende med en storkamp, hvor Kessler møder vinderen af Super Six-turneringen - og en sådan godbid vækker interesse.

“Hvis Kessler vinder i juni, er det da oplagt med en PPV til næste kamp,” siger vicedirektør Ulf Lund, Yousee.

Fornuftigt marked tegner sig
Efter lørdagens bokseshow mellem Brian Nielsen og Evander Holyfield konstaterer Ulf Lund, at danskerne er ved at vænne sig til ideen om at købe sig til en eksklusiv tv-begivenhed.

“Efterhånden som mange får prøvet pay-per-view - og flere får de tekniske muligheder i form af kortlæser - så begynder der at være et fornuftigt marked for det. Forudsat man har den rigtige begivenhed, og man formår at markedsføre den rigtigt," siger Ulf Lund, der roser Viasats indsats med at promovere Nielsen-Holyfield kampen.

Tilfredse med lørdagens salg
Pay-per-view-optimismen fik et nøk op ad efter lørdagens bokseshow. Op til kampen var der udbredt skepsis over for værdien af kampen - mange mente, at de to aldrende sværvægtsboksere var for gamle.

"Vi solgte betydeligt bedre, end vi havde budgetteret med, og set fra koncernens side har det været en stor succes. Vi offentliggør ikke konkrete tal, men vi er rigtigt godt tilfredse," siger Ulf Lund i en intern mail til Yousee-medarbejdere.

Stort salg i Brians hjemby
Salget af PPV-adgang gik langsomt i dagene op til kampen, for så at accelerere i timerne op til kampstart. Salget var spredt godt ud over landet, men gik klart bedst blandt kunderne i Korsør-området, hvor salget var næsten seks gange højere end gennemsnittet for landet.

Korsør har således ikke glemt deres bysbarn, Brian Nielsen, der i de senere år har boet i Sydspanien.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også