MediaWatch

Disney Playhouse bliver til Disney Junior

Som et led i The Walt Disney Companys globale tv-strategi for de yngre børn bliver kanalen 'Disney Playhouse' i september til 'Disney Junior'. Samtidig udvider kanalen målgruppen, så den omfatter børn fra to til syv år i stedet for to til fem år. Kanalen, der skal være reklamefri og kun have indhold dubbet til dansk, vil sende fra klokken 06-19, skriver tvnyt.com.

Som et led i The Walt Disney Companys globale tv-strategi for de yngre børn bliver kanalen 'Disney Playhouse' i september til 'Disney Junior'. Samtidig udvider kanalen målgruppen, så den omfatter børn fra to til syv år i stedet for to til fem år.

Kanalen, der skal være reklamefri og kun have indhold dubbet til dansk, vil sende fra klokken 06-19, skriver tvnyt.com.

Ændringen sker for at tilpasse sig børnenes behov, siger Casper Bjørner, administrerende direktør for The Walt Disney Company Nordic.

”Vi har i dialog med forældre udviklet vort udbud for at skabe en kanal, som på bedste vis møder deres og børnenes ønsker og behov,” forklarer han.

Kanalen bliver blandt andet distribueret via Canal Digital, Stofa, Telia, You See og Viasat. Derudover vil Disney Junior vil også være tilgængelige på nye platforme som blandt andet en Disney Junior YouTube-kanal og en integreret Disney Junior hjemside.

-MS

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs