Som et led i The Walt Disney Companys globale tv-strategi for de yngre børn bliver kanalen 'Disney Playhouse' i september til 'Disney Junior'. Samtidig udvider kanalen målgruppen, så den omfatter børn fra to til syv år i stedet for to til fem år. Kanalen, der skal være reklamefri og kun have indhold dubbet til dansk, vil sende fra klokken 06-19, skriver tvnyt.com.
MediaWatch
Som et led i The Walt Disney Companys globale tv-strategi for de yngre børn bliver kanalen 'Disney Playhouse' i september til 'Disney Junior'. Samtidig udvider kanalen målgruppen, så den omfatter børn fra to til syv år i stedet for to til fem år.
Kanalen, der skal være reklamefri og kun have indhold dubbet til dansk, vil sende fra klokken 06-19, skriver tvnyt.com.
Ændringen sker for at tilpasse sig børnenes behov, siger Casper Bjørner, administrerende direktør for The Walt Disney Company Nordic.
”Vi har i dialog med forældre udviklet vort udbud for at skabe en kanal, som på bedste vis møder deres og børnenes ønsker og behov,” forklarer han.
Kanalen bliver blandt andet distribueret via Canal Digital, Stofa, Telia, You See og Viasat. Derudover vil Disney Junior vil også være tilgængelige på nye platforme som blandt andet en Disney Junior YouTube-kanal og en integreret Disney Junior hjemside.
-MS
Del artikel
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.
Topchef i den norske mediekoncern er ikke glad for bundle-tilgangen. En platformstilgang, der imiterer konkurrenterne i Silicon Valley, er nøglen til mediers overlevelse i en digital æra, mener han.
Hun har varetaget koncernens eksterne pressearbejde og arbejdet med intern kommunikation. Efter sommerferien skifter hun til en stilling hos musical-producent.
For sjette år i træk kunne Bauer Media sidste år præsentere et overskud på over 40 mio. kr. Direktør ryster ikke på hånden med digitale investeringer, selvom væksten her går langsommere end ventet.
Annoncører i Orchestras fællesindkøb får snart et nyt værktøj, der skal give bedre overblik, hvordan værdien af forskellige former for annoncering er fordelt.