Øget omsætning gi'r TV 2 nulresultat

TV 2 har i årets første tre måneder øget omsætningen med 13 procent til en godt en halv milliard - 510 mio. kr. Det viser kvartalsregnskabet fra TV 2.

Omsætningsvæksten sikrede TV 2-koncernen et nulresultat af fortsættende aktiviteter i 1. kvartal - mod et underskud på 31 mio. kr. i 1. kvartal 2010.

Per Fanefjord Laursen

TV 2 har i årets første tre måneder øget omsætningen med 13 procent til en godt en halv milliard - 510 mio. kr. Det viser kvartalsregnskabet fra TV 2.

Omsætningsvæksten sikrede TV 2-koncernen et nulresultat af fortsættende aktiviteter i 1. kvartal - mod et underskud på 31 mio. kr. i 1. kvartal 2010.

Indregner man salget af TV 2's aktier i Momondo A/S, der blev solgt i marts, med en engangsgevinst på 47 mio. kr, fik TV 2 et overskud på 47 mio. kr.

“Resultatet for 1. kvartal er tilfredsstillende i forhold til vores forventninger. Den positive omsætnings- og seerandelsudvikling betød, at TV 2's hovedkanal reducerede sit underskud til 75 mio. kr. mod et underskud på 112 mio. kr. i samme periode sidste år. Samtidig har nichekanalerne m.v. fastholdt deres gode indtjeningsevne," siger TV 2's finansdirektør, Peter Normann (foto), i en pressemeddelelse.

Han henviser også til, at TV 2-kanalerne efter flere år med betydelig nedgang er lykkedes med at stabilisere den samlede seerandel. Den kommercielle seerandel blandt de 21-50-årige faldt marginalt fra 56,3 til 56,2 procent i 1. kvartal.

Forventningerne til 2011 er uændrede i forhold til TV 2's årsrapport 2010, der blev offentliggjort 30. marts 2011, oplyser koncernen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også