MediaWatch

"Vi bruger MIP til at møde alle de interessante mennesker, vi kender i forvejen"

Der var langt mellem de originale tv-promoer på årets MIP, oplevede chef for TV 2 Networks, Maiken Wexø. Her svarer hun på tre hurtige om ugens MIP i Cannes.

Der var langt mellem de originale tv-promoer på årets MIP, oplevede chef for TV 2 Networks, Maiken Wexø. Her svarer hun på tre hurtige om ugens MIP i Cannes.

Hvad har I købt/solgt?
"Vi har ikke købt eller solgt noget på MIP. Vi har lige inden afgang købt 'Vild med Comedy' fra Respirator, og det blev meldt ud på MIP gennem Banijay, som har formatet. Men det har været under opsejling et stykke tid."

Hvilket "buzzword" hørte du mest?
"Alle programpromoer på MIP starter med "Imagine", så det ord blev der lavet meget sjov med på mit team. Men det er faktisk trist, så ens alle promoerne er skåret. Det er som om, de frygter den personlighed og det kulturelle særpræg, som programmerne har, og derfor strømligner dem ved at give dem en amerikansk speak og en plastikagtig ligegyldighed, som resulterer i, at du ikke kan kende det ene fra det andet. Det er vældigt uinspirende for os som leder efter originalitet."

Hvem har du mødt?
"Vi bruger MIP til at møde alle de interessante mennesker, vi kender i forvejen. Der er mange, der synes, det er åndsvagt at tage til Cannes for at mødes med alle de danske produktionsselskaber, men for mig virker det super godt. Jeg ser sjældent producenterne i DK, og dernede kunne jeg på halvanden dag mødes med ni selskaber under nogle meget mere afslappede rammer."

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs