TV 2 viger uden om pp-krig

I mandags annoncerede TV3 planer om at tilbyde virtuel product placement til danske annoncører - men det får ikke konkurrenterne hos TV 2 til at gå samme vej. Ifølge programchef Keld Reinicke vil TV 2 hellere koncentrere sig om at udvikle den traditionelle product placement. Dertil kommer, at der kan være nogle rettighedsproblemer med at indsætte produkter digitalt i færdigproducerede programmer.
Per Fanefjord Laursen

I mandags annoncerede TV3 planer om at tilbyde virtuel product placement til danske annoncører - men det får ikke konkurrenterne hos TV 2 til at gå samme vej.

Ifølge programchef Keld Reinicke vil TV 2 hellere koncentrere sig om at udvikle den traditionelle product placement. Dertil kommer, at der kan være nogle rettighedsproblemer med at indsætte produkter digitalt i færdigproducerede programmer.

“Vi fokuserer på at opbygge nogle cases med product placement det næste år. Vi skal bl.a. have afklaret, om arbejdsindsatsen står mål med indtjeningen på product placement projekter,” siger han.

Ny regering stopper festen
TV 2 fik tilladelse til product placement den 1. januar og arbejder på sagen, men er næppe blind for det faktum, at hvis regeringen skifter farve til maj, vil en ny rød regering afblæse TV 2's muligheder for at benytte product placement.

TV3, der er underlagt britisk reklamelovgivnin, udbyder om få uger sine kunder virtuel product placement, hvor annoncørens produkter kan indsættes digitalt i programmerne - efter programmet er produceret. Tiltaget får premiere på skærmen i efterårssæsonen, hvis TV3 får kunderne med på ideen. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også