TV3 fyrer salgschef

TV3's salgsafdeling 'Creative Sales', der bl.a. også rummer TV3 Interactive, lægges markant om - chefen Thomas Nielsen er opsagt.

En markant omstrukturering i TV3's salgsafdeling har kostet flere salgsprofiler på TV3 jobbet, erfarer MediaWatch.

TV3 lægger salgsgrenen 'Creative Sales' ind under den primære salgsafdeling - nøglemedarbejderne følger dog ikke med. Det betyder farvel til chefen for Creative Sales, Thomas Nielsen, der efter otte år hos TV3 er fritstillet, erfarer MediaWatch. Det samme gælder flere andre medarbejdere i afdelingen, herunder Thomas Sofienberg, TV3 Interacitve, der kom til TV3 i sommeren 2009 som Business Development Manager.

Thomas Nielsen skulle ellers have været vært for et stort TV3-seminar om nye salgstiltag på TV3 - herunder product placement og branded entertainment - den 28. i denne måned.

Det er angiveligt den nye chef for TV3's reklamesalg, Kim Poder, der har truftet beslutningen for at nedbringe omkostningerne ved at slanke og indlemme resterne af Creative Sales i den primære salgsafdeling under salgsdirektør Christian Bechmann.

Ifølge MediaWatch oplysninger har Creative Sales præsteret en omsætning i omegnen af 60 mio. kr. og kun 6 - 7 mio. kr. i bannersalg. Samtidig kæmper TV3 med vigende indtægter - ikke på reklamesalg, men på salget af parabol-abonnementer, ifølge MediaWatch oplysninger.

- PFL
- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også