Eldrup: Tal for tv-flugt skal tages med et kilo salt

TV 2's adm. direktør Merete Eldrup mener, historien viser, at prisstigninger på tv-pakker ikke skaber i nærheden af den kundeflugt, en ny undersøgelse peger på.

Det er en storm i et glas spil for galleriet, når konkurrenterne fra SBS og TV3 på baggrund af en ny undersøgelse frygter kundeflugt og en million-mavepuster til tv-markedet som følge af den kommende brugerbetaling på TV 2.

Det siger TV 2's adm. direktør Merete Eldrup, der ikke mener, at undersøgelsen kan bruges til at forudsige tv-kundernes valg i sidste ende.

"Det er klart, at mange vil overveje, om de vil fortsætte med deres nuværende betalingskanaler med en prisstiging, det er naturligt, men at det vil give de meget store frafaldstal, der tales om, tror jeg ikke på," siger Merete Eldrup, der bygger sin skepsis på de erfaringer, der foreligger vedr. brugerbetaling.

"Man må kigge på historikken og se, hvilken betydning de prisstigninger, der har været på tv-pakker og betalingskanaler gennem de sidste ti år, har haft. De har ikke vist i nærheden af det frafald, der tales om her," siger Merete Eldrup, der samtidig pointerer, at prisen på TV 2 endnu ikke er fastlagt.

"Ingen ved endnu, om det bliver 25 kr. om måneden, eller hvor det ligger, så jeg vil ikke bare tage undersøgelsen med et gran, men med et kilo salt," siger Merete Eldrup, der medgiver, at modellen med et TV 2 Alenekort ikke kan gå under betegnelsen "optimal".

"Det er en model med fordele og ulemper. Overvejelserne om frafald har vi selv været igennem - vi har selv betalingskanaler, så det vil jo også kunne ramme os," siger Merete Eldrup.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også