Topmodel løftede sig til slut

Et snit på 144.000 seere er bestået for 'Danmarks næste Topmodel', siger SBS TV's programdirektør, Anne Stig Christensen.
Anna Backe

Topmodel-finalen på Kanal 4 onsdag toppede seermæssigt med 227.000 seere. 

Ved premieren i slutningen af september havde programmet 135.000 seere - et niveau, der holdt sig til syvende afsnit, hvor seertallet begyndte at stige.

Gennemsnittet for de i alt ti afsnit endte på 144.000 seere - og finaleprogrammet blev med 227.000 seere det femte mest sete program i år på Kanal 4.

Trods en svag start er SBS TV godt tilfredse.

”Danmarks næste Topmodel har vist sig som det stærke format, vi havde regnet med, det ville være. Seertallene er vokset stødt gennem de sidste ti uger og har trukket nye seere ind på Kanal 4. Det er blevet et stort programfyrtårn, der har formået at bevæge sig på flere platforme, som ud over god seertilslutning også har haft en stor fanskare på nettet,” siger programdirektør Anne Stig Christensen, der noterer, at Topmodel især har været populært blandt de unge seere.

Blandt de 15-24-årige har programmet haft en seerandel på 21 procent og blandt de 15-24-årige kvinder en andel på 27 procent.

Efter 'Singleliv' og 'De Unge Mødre' er ‘Danmarks næste Topmodel’ den egenproduktion, som dermed har klaret sig bedst seermæssigt på Kanal 4 ifølge SBS TV.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også