Zulu unik på tv-markedet

TV 2 Zulu er en guldkalv for TV 2 med langt den største bruttoomsætning blandt de TV 2-ejede nichekanaler.

Med en bruttoomsætning på cirka 350 mio. kr. - altså før eventuelle rabatter - er TV 2 Zulu, der fredag fejrer tiårs fødselsdag, den mest givtige af de rent TV 2-ejede nichekanaler. Det skriver dagbladet Børsen.

"Mens man med rette kan kritisere udviklingen på TV 2's hovedkanal, må man give dem ros for nichekanalerne og især Zulu. Det har været en af de mest succesfulde lanceringer for TV 2, og den har stadig en helt unik position i markedet," siger Mikael Ostenfeld, TV Director hos Carat.

Bruttoomsætningen på Zulu er ifølge Børsen næsten 50 pct. større end på TV 2 Charlie og TV 2 News. Og der er stadig plads til vækst, vurderer Carat.

"Set i lyset af den meget skarpe profil, som kanalen har, samt den meget stærke reklamesøjle, som de har i TV 2's hovedkanal, så bør der stadig være potentiale for at øge abonnementsindtægterne. Og hvis flere modtager kanalen, vil der givetvis også være flere reklameindtægter at hente," siger Mikael Ostenfeld.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også