Eldrup: seerflugt er største udfordring

Mere end hver tiende seer har svigtet TV 2’s hovedkanal alene i løbet af de sidste tre måneder, og ledelsen undersøger nu, hvor forklaringen skal findes.
MediaWatch

I løbet af de sidste tre måneder har TV 2 ifølge Børsen tabt flere seere, end de gjorde i løbet af hele sidste år. Ti pct. af hovedkanalens seere er forsvundet og administrerende direktør i TV 2, Merete Eldrup, tager udviklingen seriøst.

”Det er vores største udfordring overhovedet lige nu, for seertallene har i sidste ende også indflydelse på økonomien,” siger hun til Børsen.

Ledelsen analyserer i øjeblikket, hvad der er årsag til seerflugten, men Merete Eldrup understreger, at udviklingen langt hen ad vejen må tilskrives strukturændringer, og at andre europæiske hovedkanaler har tilsvarende problemer.

”Men når det er sagt, så må vi også kigge på os selv og spørge, om vi kunne gøre det bedre,” tilføjer hun.

Programdirektør Palle Strøm havde flere bud på problemet, da MediaWatch talte med ham for godt 14 dage siden.

TV 2 vil tage kampen op imod de faldende seertal og bl.a. satse på skarpere programplanlægning.

”Konkurrencen stiger, fordi konkurrenterne blandt andet laver flere dansksprogede programmer og har succes med formater som Paradise Hotel. Så vi skal optimere programfladerne hele dagen og hele aftenen,” siger Merete Eldrup.

TV 2’s kvartalsregnskab blev offentliggjort i går, og viste et underskud på 23 mio. kroner.

- SF
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også