Flere ser tv-nyheder

Danskerne har aldrig før brugt så meget tid at på at se nyheder i tv, som det er tilfældet i 2010.
MediaWatch

I årets første tre måneder har hver dansker på 12 år og derover brugt 33 minutter dagligt på at se nyheder på TV 2 og DR, skriver TV 2 i en pressemeddelelse.

Det er en stigning på syv procent i forhold til samme periode sidste år – og en stigning på mere end 40 procent i forhold til 2007, hvor hver eneste dansker over 12 år så tv-nyheder i 23 minutter om dagen. Danskernes forbrug af nyheder på tv er således øget med ti minutter om dagen i løbet af de seneste tre år.

TV 2, der er afsender af undersøgelsen, undlader ikke at nævne, at det særligt er TV 2 News der oplever seerfremgang. Medregner man regionalstationernes nyhedsudsendelser på TV 2's hovedkanal, foregår i alt 71 procent af tv-nyhedssening på TV 2 og TV 2 News, mens DR1, DR2 og DR Update står for resten.

- TBH
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også