Jesper Andersson til TV 2 Sport
Sportskanalen TV 2 Sport har fået ny kommerciel direktør. Det er 35-årge Jesper Andersen, som kommer fra en stilling som Trading director i bureauet Mediaedge:cia, der skal stå i spidsen for at optimere kanalens indtjening på bl.a. reklamer.
”I en tid, hvor markedet holder igen, er dette et offensivt tiltag for at stå stærkere i markedet. Samtidig sikrer det internt en meget stærk koordinering mellem salg, analyse og marketing,” siger administrerende direktør i TV 2 Sport, Claus Bretton-Meyer, til Børsen.
De fleste af TV 2 Sports indtægter kommer fra brugerbetaling, men kanalen vil satse mere på reklamer og samarbejde om f.eks. sportsrejser.
”Vi skal skabe innovation på hele den kommercielle side,” forklarer Claus Bretton-Meyer.
TV 2 Sport, som ejes af TV 2 og Viasat, kom ifølge Børsen ud af 2009 med et overskud på 9 mio. kroner. Året før var tallet 26 mio.
- SF