Go'morgen Danmarks seertal vokser fortsat

TV 2's Go'morgen Danmark får fortsat flere seere, det viser seertal fra Gallup for årets første tre måneder.
MediaWatch

Efter fornyelsen af 'Go’ morgen Danmark' i 2009 voksede antallet af seere til morgenprogrammerne med 16 procent. Nu viser Gallup-seertallene for de første knap tre måneder af 2010, at seertallet fortsat vokser, skriver TV 2 i en pressemeddelelse.

I antal tusinde seere er det gennemsnitlige seertal til førstegangsvisningen af Go’ morgen Danmark klokken 06.30-09.00 vokset fra 180.000 i begyndelsen af 2009 til 199.000 i 2010.

Seertilslutningen til Go’ morgen Danmark ligger i de første måneder af 2010 34 procent højere end i den tilsvarende periode i 2008.

"Normalt falder den type programmer i seertilslutning umiddelbart efter en omlægning, men i Danmark er det gået helt anderledes: Stigningen i seertilslutning til Go’ morgen Danmark kom meget hurtigt – og den er bare fortsat. Oven i det kan jeg glæde mig over, at Go’ morgen Danmark siden 2008 er vokset markant i aldersgruppen 15-30 år, der er en seergruppe, som det ofte er svært at fange ind," siger TV 2's programchef Keld Reinicke.

Omlægningen betød, at værter som Ole Stepensen og Line Baun Danielsen blev afløst af yngre værter og at Go'morgen Danmark nu produceres af Nordisk Film. Den opgave lå tidligere hos Skandinavisk Film Kompagni, der siden er opkøbt af Monday Media.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også