News og Børsen i partnerskab

TV 2 News skifter annoncestrategi og indleder samarbejdet med Børsen rettet mod business-to-business-kunder.
MediaWatch

Nye annoncepakker for print, tv og online skal styrke business-to-business-annonceringen hos TV 2 News og Børsen, der har indledt et samarbejde.

News har tidligere satset på års-aftaler med syv stor-annoncører, men ændrer nu strategi. Fra 2010 åbner News for mere fleksible annoncepakker og tilbyder tre forskellige årspakker: Basis, Plus og Eksklusiv. Ydermere bliver det også muligt at købe kvartalspakker på TV 2 News.

"Vi har lyttet til markedet og udvikler en rendyrket BtB-platform, som samtidig bliver mere fleksibel end tidligere. Profilen som BtB-platform bliver skærpet og rendyrket i 2010, siger salgsdirektør Peter Olafsson, TV Salg, i en pressemeddelelse.

Flemming Rasmussen, der er koncerndirektør for salg og marketing hos TV 2 forventer ifølge Børsen, at de nye pakker og samarbejdet med Børsen kan øge de kommercielle indtægter på News med omkring 10 procent næste år. I år er nyhedskanalens reklameomsætning vokset med ca. fem procent.

Også Børsens annoncedirektør Allan Hansen venter, at samarbejdet vil skabe ny dynamik, og at det også kan have potentiale, når det gælder annoncering rettet mod forbrugere.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også