Canal Digital udforsker kunder med nyt e-magasin

Et nyt e-magasin med indlagte tv-klip og links på Canal Digitals hjemmeside skal øge kendskabet til kunderne.
Troels Gadegaard Frølich

Canal Digital lancerer nu et e-magasin på sin hjemmeside. Tv-udbyderen distribuerer allerede et printet magasin med tv-program til sine kunder, men Canal Digitals kommunikationschef, Catja Middelboe Andersen, håber, at det nye magasin kan give ny viden om kundekredsen:

”E-magasinet giver os en chance for at se præcis, hvad folk læser og ser i magasinet. Samtidig kan vi have en reel interaktion med dem gennem indholdet, og det giver os en fantastisk mulighed for at lære vores kunder endnu bedre at kende,” siger Catja Middelboe Andersen i en pressemeddelelse.

Udgivelsen har fået navnet ’Canal Digital Magasinet’, og indeholder i modsætning til sin trykte slægtning ingen tv-oversigt. Til gengæld er det muligt at se trailers fra de omtalte programmer, ligesom der også nyheder fra tv-kanalerne samt guides, anmeldelser og interviews blandt indholdet. Hos Canal Digital håber man, at magasinet, der er udviklet af produktionsselskabet MediaMovers, kan være direkte med til at øge salget:

”Vi kan præsentere nye produkter både gennem annoncer og redaktionelle elementer. Og mens det kan være en udfordring at flytte læserne fra et printmedie og over på nettet, så er der masser af call-to-action i e-magasinet, og købet er i bogstaveligste forstand bare få klik væk. Det forventer vi os meget af,” siger Catja Middelboe Andersen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også