Politiken: DR's nye brand mislykket

DR's nye profilering af sine kanaler, der snart vokser til i alt seks, får en hård anmeldelse i Politiken.
MediaWatch

"DR ruster sig til konkurrencen på det digitale marked. Grimme profiler skal gøre det lettere at genkende brandet."

Sådan lyder indledningen på Politikens anmeldelse af DR's nye brandprofil for kanalerne, der også kalder logoerne for en "skrabsammen af en øjenbæ."

Dog giver de forskellige profiler klar besked om, hvilken DR-kanal man er zappet hen på, mener anmelderen Karsten R. S. Ifversen, som slutter:

"Grafisk identitet kan være udmærket, blot den ikke signalerer en generel ensretning af kanalerne, så man altid får den samme oplevelse, uanset hvornår man tænder."

Udover DR1, DR2 og Update får DR med digitaliseringen 1. november de tre nye kanaler kulturkanalen DR K, børnekanalen Ramasjang og DR HD.

Se eksempler på kanallogoerne her.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også