Knus krisen med DR2

DR2 er klar med et nyt erhvervsprogram til efteråret. Ifølge DR2-chef Arne Notkin skal det give kanalen nye seere.
MediaWatch

Den nye programserie på DR2, 'Kriseknuserne' følger ti virksomheder, der holder fanen højt trods den økonomiske nedtur, såsom Lego og Cowi.

"Vi forsøger her at inddrage nye seere. Målgruppen er DR2’s samfunds- og erhvervsinteresserede, og det er selvfølgelig også et ønske fra vores side om at betjene de moderne individorienterede individer. Det er en seergruppe, der er meget svær at fange for DR2, fordi vi er meget kultur- og faktaorienteret," siger DR2-chef Arne Notkin til Berlingske Tidende.

Måske er DR's nyhedschef Ulrik Haagerups tanker om konstruktive nyheder sevet længere ud i organisationen, i hvert fald er tanken ifølge Arne Notkin at gøre op med mediernes tendens til at fokusere på de negative historier.

De ti afsnit af 'Kriseknuserne' får premiere på DR2 5. oktober.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også