Canal Digitals overskud svinder

Kundeudviklingen går den forkerte vej hos Canal Digital, hvis regnskab for 2008 viser et fald i driftsresultatet på 35,8 mio. kr. trods omsætningsfremgang.
MediaWatch

Kampen om kunderne når det analoge signal slukkes har allerede kostet Canal Digital dyrt, men den nye sports- og mandekanal skal være med til at sikre fremtiden.

"2008 har på mange måder været et hårdt år. Det har været et år med udfordringer, mens 2009 er et år med muligheder," siger adm. direktør, Jens Arnesen til business.dk.

Canal Digital har netop afleveret et regnskab for 2008, der viser at virksomheden omkostninger for sidste år har trukket væsentlig ned. Selvom omsætningen steg med 3 pct. til knap en milliard, faldt driftsresultatet fra 81,3 mio. kr. til 45,5 mio. kr. Dertil kommer, at antallet af kunder også er faldet med 20.000.

Den globale afmatning i forbruget, et uventet dyrt IT-projekt, lanceringen af en række nye HD-kanaler og de eksklusive HD-rettigheder til sidste års EM-slutrunde har kostet dyrt, skriver business.dk.

Jens Arnesen understreger, at lanceringen af mandekanal Canal 9 om mindre end tre uger kommer til at få stor betydning for Canal Digital i år, selvom han er klar over, at konkurrencen bliver hård. Specielt i forhold til Viasat/MTG som sammen ejer en del af TV 2 Sport.

- MFH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også