Fodbold og bikinibabes gav pote for TV3

Alt gik op i en højere enhed for de tre TV3-kanaler i den forgangne uge, da gruppen vandt 2,8 kommercielle sharepoint.
Per Fanefjord Laursen

"Vi kan vist godt tillade os at sige, at TV3 og 3+ havde en uovertruffen uge, hvor 'finale-kombinationen' Paradise Hotel og Champions League-finale tiltrak mange seere," siger Broadcast Director Flemming Jensen, Mediaedge:cia.

Lillesøster TV3 Puls bidrager, men svinger til stadighed, og vidner om den store afhængighed af fodboldkampe og Formel 1.

TV3's serie af programsuccesser ramte TV 2, der måtte afgive 3,8 sharepoint i uge 22, konstaterer han.

Set på programniveau bemærker bureauet, at Paradise Hotel hele ugen lå et stykke over de 300.000 seere og finaleafsnittet samlede hele 417.430 seere foran skærmen. Det lunede også, at TV3+ til Champions League - finalen samlede 604.000 seere, og finalen var ugens 13. mest sete program blandt alle kanaler.

"Som en ekstra bonus formåede TV3 at overtale en del af de mange primetime-seere til at følge med videre til næste program i late prime, og det styrkede dermed et ellers svagt timeslot på hovedkanalen," siger Flemming Jensen.

SBS TV vokser samlet set ikke i samme grad som tidligere, men så dog en lille sharestigning til netværket på 0,3 point.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også