TV 2 håber bunden er nået

I år går TV 2 ikke i chok over faldende reklameomsætning. Budgetterne var tilpasset til nye tider.
Per Fanefjord Laursen

TV-branchen er nede med 28 procent, viser DRRBs data for april.

TV 2s direktør erkender, at det rammer hårdt. Tabet går lige på bundlinjen og man sparer ingen omkostninger, når man ikke har nogen reklamer, lyder det fra Merete Eldrup.

Tv-markedets dyk i 2009 kommer heldigvis ikke som et chok for TV 2. Ikke i år. Nedgangen er indregnet i den spareplan, TV 2 lancerede for 2009, hvor selskabet skal spare 80 millioner kroner.

"Da vi meldte besparelsen ud, var det tal i denne størrelsesorden, vi havde inde, uden at vi kun kigger på enkelte måneder; vi kigger også kvartaler og større. Der er desværre ikke noget lyspunkt i de her tal. Det eneste lyspunkt er, at nu ser det ud til, at det ikke kan blive værre. Vi kan kun håbe på, at bunden er nået," siger Eldrup til Business.dk.

Mediabureaugruppen GroupM forventer, at maj måned bliver ligeså slemt for tv, og at man skal over på den anden side af sommer, før der måske spores en bedring for mediet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også